Anglie – velký výlet – část 4 (Lake District, Snowdonie, Blue Planet Aquarium, Manchester)

- by dadulka
Po tomto výletu jsme si dali jeden den pauzu a zajeli pokoupit tátovi a mámě nějaké oblečení a hlavně jsem si pak užila na dětském hřišti. Druhý den rodiče zas naložili plné auto a vyrazilo se na delší cestu – do Lake District, poté Snowdonie a dolu do Wolverhamptonu k “rodince”.
Cestou do Lake District (oblast jezer) jsme se zastavili v Keswicku, v informačním centru se poptali na kempy a do jednoho vyrazili. Kemp by byl za pěkného počasí krásný…všude v něm ovečky a potůček. Ale za vytrvalého deště, který jsme tam zažili my to nebylo nic moc. Parkovalo se za potokem a tak museli rodiče vše nejprve odnosit do jednoho malého domečku, pak postavit stan a vše tam odnést. Než jsme snědli večeři v přístřešku a vydali se spát do stanu, tak jsme zjistili, že do něj stihlo napršet. Vítr totiž foukal ze všech stran a tak nafoukal vodu I dovnitř. Máma s tátou se dohodli, že tam se mnou spát nemůžou a vydali se vše zase složit, odnosit do auta a hledat přespání jinde.
Kousek od kempu našli krásný Bed and Breakfast, jak se v UK říká takovým malým pensionům. Paní v něm byla moc příjemná a hned nám dala volný pokoj. Já jsem byla celá šťastná, že budu spát v posteli s rodičema a ne pod stanem :), že jsem hned dováděla radostí jak šílená. Rodiče dali sušit boty a oblečení na topení a večer jsme strávili v obýváku s krbem. Já tam pobíhala sem a tam a zkoumala co tam vše mají. Rodičové si oddychli, že jsme v suchu a teple a dali si v klidu čaj. Ráno nás čekala královská snídaně a po ní jsme vyrazili na procházku. Šli jsme obejít jezero Buttermere. Zase vesměs pršelo..takový ten drobný vytrvalý déšť, takže jsem byla v kočárku a stejně jsem krátko po vyražení na cestu usnula. Rodičové mě provezli a občas pronesli celou cestu kolem .. a občas to tedy byla síla. Ale viděli několik vodopádů a voda v jezeře byla tak krásně průzračná. Procházka nám zabrala téměr celý den a večer jsme zas strávili hezky v teple v obýváku, kde rodičové plánovali, kam pojedem další den. Jedno bylo jisté…musí si koupit pořádné boty..neb terén a počasí tady znamenalo věčně mokro v botách. Stan a vše ostatní se nám podařilo usušit v sušárně a tak jsme vyrazili na cestu směr jih.
Ještě jsme ale dali pěšotúru, mamka mě nesla v nosítku na zádech, neb terén byl všelijaký…to jsem se měla. Zpátky už bychom to ale nestihli a tak jsem s mámou čekala v cíle cesty na tátu, který se rychle vrátil po silnici do výchozího bodu pro auto. Museli jsme totiž přejet dost níž do Snowdonie a do večera najít kemp na přespání.
Kemp jsme našli, ale nikdo v něm nebyl…žádní turisté, ani žádní majitelé. Ale byl otevřený…tak jsme si postavili stan a přespali s tím, že třeba druhý den se někdo zastaví. Já měla celou velikánskou plochu na běhání, kolem dokola jen ovečky a I jsme zaskypovali s moravskou babi.
Druhý den jsme strávili na túrách. Nejprve dopoledne kolem jezera, která se dala zvládnout s kočárkem..i když občas se musel poponést apod. A odpoledne jsme dali další túru, to mě máma měla na zádech, neb terén byl všelijaký a přelézali jsme různé branky přes výběhy ovcí atd. No docela si rodiče mákli. Večer unavení po večeři spali ve stanu jak miminka se mnou 🙂 Další den jsme vše sbalili a peníze za přespání v kempu schovali na domluvené místo s majitelem (fakt nepřišel nikdo jen nechal na sebe telefon) 🙂 a vyrazili už směrem k “rodince”.
Cestou se stavili v Blue Planet Akváriu…kde byly všemožné rybičky, rejnoci, žraloci atd. Mají tam I tunel, kterým procházíš nádrží, ve které plavou velcí žraloci a rejnoci a můžes si na ně téměř šáhnout…jako hezký..ale mě se stejně nejvíce líbilo autíčko, ve kterém jsem chtěla furt sedět 🙂 Pak jsem se stavili na skok v Manchesteru…no nic moc město…hezká katedrála, táta šel na takové velké Ruské kolo..aby se podíval na celé město zhora a pak už rychlá cesta do velikého nákupního centra Trafford Shopping Centre. Tam jsme koupili nějaké dárky pro “rodinku” a vyrazili už k nim.